Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos Turizmo politikos skyrius pristato 2018 m. pasaulines keliavimo tendencijas. Tendencijos pateiktos atsižvelgiant į vienos iš didžiausių kelionių agentūrų INTREPID TRAVEL, Jungtinės Karalystės kelionių agentų asociacijos (ABTA), Aktyvių kelionių verslo asociacijos (Adventure Travel Trade Association) įžvalgas.

Daugės „darniojo turizmo“ kelionių

Keliautojams 2018 m. rūpės ne tik aplinkosauginės temos, bet ir žmonių darbo sąlygos bei jų teisės.  Vis daugiau apgyvendinimo įstaigų ir kelionių organizatorių prisidės prie darniojo turizmo plėtros parodydami jautrumą šioms temoms. Žmonės  taip pat rūpinsis ir gyvūnų gerove. Stambūs kelionių organizatoriai, tokie kaip Virgin Holidays, atsisako turizmo paslaugų, į kurias įtraukiami gyvūnai (pasiplaukiojimo su delfinais, jojimo ant arklių ir pan.).

 Turizmo profesionalai ieškos naujų krypčių Europoje

Turizmo verslo atstovai toliau ieškos naujų krypčių Europoje. 2018 m. turistai atras Baltarusiją (įvestas 5 d. bevizis režimas), Moldovą (skrydžių plėtra) ir Lenkiją.

Daugės „solo“ kelionių

„Google“ paieškos rezultatai rodo, kad „solo“ kelionių poreikis auga penktus metus iš eilės. Turizmo verslas vis labiau prisitaiko prie pavienių keliautojų poreikių: kruiziniuose laivuose įrengiamos papildomos kajutės pavieniams keliautojams, kelionių organizatoriai sudarinėja programas grupėms, kurias sudaro tik pavieniai keliautojai.

 Populiarės sveikatingumo kelionės. Jos taps vis aktyvesnės

Sveikatos turizmo populiarumas ir toliau augs. Rūpintis savo sveikata, gera fizine ir dvasine būsena tapo visuotiniu judėjimu, todėl  kelionių organizatoriai, viešbučiai į siūlomas sveikatingumo programas planuoja įtraukti ir fizinio aktyvumo veiklų. Taip pat populiarės išvykos dviračiais, kitos organizuotos fizinio aktyvumo veiklos, papildančios sveikatingumo programas.

 Populiarės kelionės kruiziniais laivais. Jos taps „darnesnės“

Manoma, kad kruizinis turizmas pasaulyje 2018 metais augs 4,5 proc. Tarptautinė jūros kelionių organizacija (MO) siekia, kad dideli kruiziniai laivai labiau prisidėtų prie aplinkos išsaugojimo iniciatyvų. Norima pasiekti, kad kruiziniai laivai naudotų kuo švaresnį kurą, prisišvartuotų kuo ilgesniam laikui uostuose ir rinktųsi tam mažesnius miestus.

Žiema taps turistiniu sezonu

JAV atlikta studija parodė, kad 79 proc. amerikiečių yra pasiruošę kelionei į Europą žiemą.  53 proc. apklaustųjų sakė, kad oras nėra svarbus. Turistai ypač domisi festivaliais, kitais renginiais žiemą.  Pasaulyje žinomas Kinijos Harbin ledo festivalis kasmet sulaukia virš milijono lankytojų.

Populiarės potyrių ir išgyvenimų kelionės. Jos po truputį išstums „nuotykių“ keliones

Pagal atliktą Adventure Travel Trade Association  (ATTA) studiją, keičiasi nuotykių kelionių samprata. 2017 metais buvo populiarios ekstremalios, neįprastos veiklos. Per ATTA atliktą apklausą paaiškėjo, kad šiemet net 45 proc. bus populiaresnės potyrių ir išgyvenimų kelionės, kurių metu turistai turės galimybę susipažinti su nauja kultūra. Populiarės kelionės, kurių metu turistai turės galimybę dalyvauti maisto gaminimo pamokose, amatų edukacijose ir vyno degustacijose. Bus populiarūs apsilankymai vietiniuose turguose. 

2018 – šeimų kelionių metai. Įsitvirtins nauja – nepilnos šeimos sąvoka turizme

Tradicinės šeimos sąvoka pasaulyje kinta. Šeima nebėra du tėvai ir vaikas. Vien JK yra apie 2 mln. šeimų, kurias sudaro vienas iš tėvų ir vaikai. Atsiranda vis daugiau verslo atstovų, siūlančių specialias kainas, nuolaidas nepilnoms šeimoms. Šeimų kelionės 2018 m. populiarės, tad  turizmo verslo atstovai, prisitaikydami  prie naujo segmento poreikių, nuolaidas taiko nepilnoms šeimoms.

 Verslo turizmo profesionalai darbą derins su poilsiu

Verslo turizmo atstovai 2018 m. sieks prailginti savo komandiruočių laiką, derindami darbą su kultūrine pažintimi šalyje, kurioje lankosi.

Turistai rinksis saugias šalis

Saugumas 2018 m. išliks pagrindiniu faktoriumi renkantis kelionę, ir bus svarbesnis už kainą.

 Turistai mėgausis paprastu maistu

Jei 2017 m. turistai derino spalvas savo lėkštėje, kad kompozicija būtų kuo patrauklesnė  ,,Instagram" paskyroje, tai 2018 m. karaliaus paprastas ir neprašmatnus maistas. Vis populiaresni taps restoranėliai ir kavinės vietiniuose turguose.

 

Naujienlaiškis skirtas turizmo profesionalams. Naujienlaiškį rengia Ūkio ministerijos Turizmo politikos skyrius.